Ferie i Antwerpen
Antwerpen var fantastisk! Tror ikke at det er sidste gangjeg besøger den by inden jeg tager tilbage til DK! Nå, men dagen startede superdårligt eftersom hende der skulle tjekke mit værelse og give mig mit depositumikke dukkede op. Efter over en times venten blev jeg enig med mig selv om athun havde glemt mig. Havde selvfølgeligik flere penge på mobilen og hjemmesiden ville ikke acceptere mit visa kort(eller master for den sags skyld) så kunne ikke en gang ringe til hende. Endtemed at skrive et brev og tage afsted – havde en aftale om at mødes med Anne (enaf summer school pigerne) så blev jo nødt til at tage af sted da jeg hellerikke kunne få fat i hende og informere om forsinkelsen. Så jeg tog af sted ogdet viste sig da også at hun havde fået tjekket sit værelse selvom det skullehave været tjekket efter mit! Synes ik det var så fedt mht de €200 men måtte jobare krydse fingre. Hyggede med Anne i en times tid inden jeg hoppede på toget modAntwerpen.
Turen gik fint men da jeg ankom til stationen havde jegabsolut ingen anelse om hvor jeg skulle hen. Kunne ikke finde den tram jegskulle med så måtte skaffe mig et kort og gå til mit hostel – ca. en 10minutters gåtur fra stationen men den sure dame i informationen på stationenlavede selvfølgelig en cirkel i den forkerte ende af gaden så jeg endte med atg en enorm omvej. Var ikke spor sjovt eftersom jeg havde en del ting med mig ogdet var bagende sol. Det betød dog at jeg kom igennem det jødiske kvarter.Følte mig helt forkert i korte shorts og stropbluse blandt mænd i jakkesæt oglange tykke sorte jakker med hat og hvad der ellers hører til! Nå men efter en25 minutter fandt jeg endelig frem. Kunneikke helt lade være med at trække på smilebåndet da jeg trådte ind ad døren – degode minder fra backpacking i sydamerika blev fremkaldt ved synet affællesrummet. Var selvfølgelig så heldig at skulle bo allerøverst oppe – det varkun tredje sal men svarede vel til 7. sal da der ogs var halve etager – der vari hvert fald rigtig langt op! Oven i købet fik jeg hele etagen for mig selv!Tog straks på opdagelse i byen selvom det efterhånden var blevet senteftermiddag. Valgte at gå til den nye bydel da de havde sagt at det var derhvor der var mindst at se – var da bestemt heller ikke specielt imponeret.Skulle også lige vende mig til tanken om at gå rundt alene og leje turist. Isærda det kom til aftensmaden skulle jeg lige tage mig sammen inden jeg satte mig muttersalene på en restaurant.
Da jeg kom tilbage til mit hostel var jeg virkelig trætefter en lang dag så hoppede på hovedet i seng. Tirsdag og onsdag stod påoverdreven sight-seeing.Gik begge dage i omkring 10 timer. Tror ikke der er et eneste hjørne af byenjeg ik har været i (op til flere gange!) Blev virkelig positivt overrasket dajeg så den gamle bydel. Virkelig en hyggelig by – lidt mange turister, men detkan jo forventes midt i sommerferien. Var såmænd så kulturel at jeg betalte forat komme ind i en kirke – hvilket viste sig at blive et af højde punkterne –damen i billet-lugen troede nemlig jeg var fra Holland J Lidt har hollandskundervisningen åbenbart givet! Den første dag var jeg faktisk i tvivl om deoverhovedet snakkede samme sprog som i Holland hvilket gjorde at jeg følte miglidt dum eftersom jeg bestilte mad og lignende på hollandsk – efter et døgnstid fandt jeg dog ud af at det bare var den anderledes accent der havde narretmig. Sproget er mere eller mindre det samme! Pyh, det var heldigt ellers havdedet da været lidt pinligt! Nå, men jeg fik set en masse kirker, gamle bygningermm. Desuden var jeg en tur i Zoo, ihh det er så hyggeligt – Københavns zoo ernu altså den bedste! Da jeg kom tilbage til mit hostel onsdag aften var minefødder fuldstændig smadret efter at have vadet rundt i klip-klapper ogballerinaer i to en halv dag. Ikke helt optimalt! Der var to fyre på mit hostel,Nathan og David, som havde slået sig midlertidigt ned i Antwerpen og arbejde påhostellet for at bo gratis. De havde fået arrangeret at den ”art-gruppe” derogså boede på mit hostel skulle lave noget underholdning om aftenen og spurgteom jeg ikke kom. Selvom jeg var enormt træt besluttede jeg mig for at se hvaddet drejede sig om hvilket jeg bestemt ikke fortrød. Det var virkelig godunderholdning – super dygtige drenge og piger i alderen 16-20. Der var blandtandet et par virkelig dygtige sangere imellem. Desuden viste det sig at Davidfaktisk er en singer-song-writer – super dygtig – og har udgivet en cd (har dogikke kunne finde den siden hvilket virkelig irriterer mig men har optaget envideo!). Det var faktisk så hyggeligt og sjovt at Nathan og David fik overtaltmig til at blive indtil lørdag (skulle have været hjem dagen efter). De næstepar dage brugte jeg derfor på ren afslapning på mit hostel sammen med drengene.En perfekt afslutning på en fantastisk ferie.
