Bruxelles, Gent og Oostende
Dagen efter Anders var taget hjem gik turen til Bruxelles.Lejede en bil sammen med tre andre piger (Ida, Jane og Carin). Jeg var deneneste der var gammel nok (man skulle være 23) så jeg måtte skrive under pådiverse papirer og blev weekendens chauffør. Må indrømme at jeg pludselig føltemig en smule gammel da de spurgte hvor lang tid jeg havde haft kørekort – 5 år!!Kan det virkelig passe?! Hold da op hvor tiden flyver.
Havde printet kort fra google maps – sikke noget ubrugeligtstads! Kender heldigvis efterhånden en del til hollandsk og belgisk geografi såfandt frem uden de helt store problemer. Måtte lave et par U-vendinger ogspørge os lidt frem da vi nåede ind til centrum for at finde vores hotel. Menfair nok – havde jo ikke en gang et ordentlig kort med! Jane og Carin havdebestilt noget tid i forvejen så de skulle bo på et hostel (€23 tror jeg de gav)Ida og jeg var for nærrige til at betale de €27 de krævede da de billige sengevar optaget. Derfor fandt jeg på bedste Keld Alberg manér et lille halvsnuskethotel for €40 per nat for to personer inkl. morgenmad. Bestemt ikke nogendårlig deal. Det skal måske lige tilføjes at vi om morgenen havde fåetopgraderet vores bil til nummeret større uden beregning (hvilket vist vartemmelig heldigt) og da vi nåede frem til hotellet var vi sørme også blevetopgraderet til et værelse med bad – dog var toilettet stadig på gangen! Brugtefredag eftermiddag og det meste af lørdagen på sight-seing og vaffelspisning.Jane og jeg tog desuden metroen ud til Atomium – monumentet fraverdensudstillingen i 1958. Søndag kørte vi så videre til Gent, en lille hyggeligby hvor vi blandt andet besteg et kirketårn. Det blev dog hurtigt klart for osat der ikke var alt for meget at se så da vi om eftermiddagen havde set detmeste af byen kørte vi videre ud til havet. Selvom det var halvblæsende ogoverskyet havde vi en super god eftermiddag på stranden (altså med gåtur, kakaoog selvfølgelig vaffelspisning!) Har ikke set havet i flere måneder så det varhelt klart et af højdepunkterne! Om aftenen vendte vi så snuden tilbage modTilburg efter en fantastisk weekend.
I denne uge har Ida, Eva og jeg været til ”møde” med en afudvekslingskoordinatorerne fra CBS som var på besøg. Skulle fortælle lidt omlivet i Tilburg så der evt. kan trækkes flere CBS’ere til Holland i de kommendeår. Desuden var vi i går ude og køre go-kart! Super sjovt og er meget stoltover at have slået flere af drengeneJSom traditionen tro når det gælder ESN blev arrangementet efterfulgt af afterpartyinkl. en fri øl. Denne gang på CaféBolle som nok er blevet mit nye favorit sted. Bliver hurtigt træt af altid atvære de samme to steder! Har dog stadig lidt svært ved at forholde mig tilhollændernes forkærlighed for røgmaskiner – var det ikke en gang i halvfemserneat de var cool?
Resten af weekenden står på afslapning for en gangs skyld.Ingen planer om ture eller andet – burde måske også få læst lidt. Det er ligegået op for mig at jeg skal aflevere eksamensopgave om præcis fire uger(tælkler 25%) og to af ugerne er jeg på ferie :S Kunne være at jeg skulle se atkomme i gang.
